Radošajā dienā – neiespējamā misija pa smaržu pēdām…

Šāda – precīzāk, “Pa Patrika Zīskinda romāna “Parfīms” smaržu pēdām… “ – bija šī gada Radošās dienas tēma 10.c klasei, kas mēģināja veikt neiespējamo misiju – salikt vienā veselumā literatūras un ķīmijas jomas. Tas, kas tika pieteikts par šī misijas mērķi, bija – no nemateriālās vērtības (literārā darba fragmentiem), radoši atspoguļojot romāna saturu un izmantojot ķīmijas zināšanas, kā arī pieejamos palīglīdzekļus, izveidot materiāli sajūtamus objektus (smaržas) un visbeidzot – radīt to reklāmu. Neparastākais bija tas, ka bija jārada smaržas ne tradicionālajā to izpratnē, bet tajās vajadzēja atspoguļot, piemēram, laikmetu (18.gs.), bagātību, līdzjūtību, vajadzēja radīt arī jaunas un sarkanmatainas meitenes smaržu, jūras, koka un cilvēka miesas smaržu, vajadzēja sintezēt pretsmaržu jaukajai vijolīšu ziedu smaržai utt. Līdz ar to šie aromāti, kas bija jārada, bija visai neparasti un ne vienmēr patīkami smaržojoši, tā, piemēram, skolēnu sintezētais 18. gadsimts, izrādās, smaržo pēc zivīm un atbaidoši…

Kad smaržas bija radītas, tika veidotas to reklāmas. Un šeit izpaudās skolēnu radošums, kā arī prasme reklāmas tekstos ievīt savas asociācijas un romāna fragmentos atrastos atslēgvārdus tā, lai reklāmas uzrunātu potenciālo mērķauditoriju. Skolēni atzīst, ka bija aizraujoši salikt kopā divas pilnīgi atšķirīgas jomas – ķīmiju un literatūru, aizraujošs bija sveču liešanas process, ko daudzi darījuši pirmoreiz, kā arī ar nepacietību tika gaidīts “galā pasākums” – visu smaržu galerijas novērtēšana jeb pasmaržošana un iepazīšanās ar to reklāmām. Radošās dienas noslēgumā skolēni atzina – šī neiespējamā misija IR paveikta.

Šobrīd visi jaunradīto smaržu paraugi interesentiem kādu nedēļu būs pieejami pasmaržošanai izstādē ģimnāzijas informācijas centrā, kur par to smaržu, kas veiksmīgāk attaisno to, pēc kā tai jāsmaržo, iespējams arī nobalsot.

Savukārt video visus interesentus aicina nepaiet garām “Bagātības smaržai”, kuru radījušas Alēna Erele un Marija Garklāva.

Informāciju sagatavoja:
skolotājas Inta Janule un Ilona Brakovska