Skolēni interesantā veidā apgūst augu daudzveidību

Laika ziņu moderatori sola pat zem -20 0C, bet pēc sajūtām -30 0C. Pūš salts vējš un saulīte spēj vien tik kā izkaisīt krāsainus spīguļus baltajā klajumā. Kā tādā laikā iepazīties ar ziediem un citiem Latvijas augiem? Var veidot plastilīna ziedus, lai izprastu, ko nozīmē saaugušas kauslapas. Bet kā atpazīt un uzzināt vairāk par visiem tiem brīnumainajiem augiem, kuri aug pļavās, mežos, purvos? Par augiem, kurus audzējam košumdārzos, augus, kurus izmantojam ārstnieciskos nolūkos vai izmantojam, gatavojot gardas maltītes?

Siguldas Valsts ģimnāzijas 7.c un 7.b klašu skolēni realizēja projektu un veidoja galda spēles, lai risinātu šo problēmu. Katrā grupā bija 3-4 skolēni, kuri kopīgi vienojās, kādu spēli veidos, kas būs jādara spēlētājiem – veidoja spēles instruktāžu, meklēja augu attēlus un nosaukumus, grieza, līmēja, rakstīja, laminēja un, visbeidzot, nodeva klasesbiedriem savu spēli vērtēšanai.

Nav lielāka gandarījuma autoriem, kā redzēt, ar kādu aizrautību un interesi klasesbiedri spēlē izveidoto spēli, un nav lielāka prieka skolotājam, kā redzēt gandarījumu un prieku autoru acīs. Vienlaikus skolēni apguva kompetences atrast un apkopot informāciju, estētiski un rūpīgi to noformēt, sadarboties un organizēt darbus.

Informāciju sagatavoja:
bioloģijas skolotāja Dace Ulāne