Medijpratības un žurnālistikas izaicinājumi 10.d klasē

Šī mācību gada pirmais semestris latviešu valodas un literatūras priekšmetos  10.d klasei skolotājas Ilzes Zīriņas-Eglītes vadībā padevies īpaši ražens un veiksmīgs. Esam veikuši  aizraujošu ceļojumu pa medijpratības labirintiem, semestra otrajā pusē nonākot sengrieķu mītu un teiku pasaulē. 

2020./2021. m.g. ienesa jaunas vēsmas arī latviešu valodas un literatūras apguvē – mūsu ikdienā ienāca kompetenču izglītība, kas balstīta uz skolēna spēju kompleksi lietot zināšanas, risinot problēmas dažādās dzīves situācijās. Tieši šādi septembra laikā mācījāmies jaunas zinības – medijpratību. Stundu laikā apguvām mediju zinātnes pamatus – kā atšķirt īstas fotogrāfijas no viltotām, nepatiesas un viltus ziņas no objektīvām un uzticamām, analizējām ziņas, iztirzājām to struktūru un sniegto informāciju tajās. Veicot praktisko darbu, pāros pētījām un pēc tam veidojām prezentācijas par vakara ziņu izlaidumiem LTV1 un TV3 kanālos, salīdzinot un analizējot sniegto informāciju abu kanālu ziņu raidījumos. Kopā secinājām, ka visinteresantākie ziņu sižeti vērojami “TV3 ziņās”, bet “Panorāmai”, jauniešuprāt, raksturīga pārāk liela nopietnība un svarīgums. Ziņu pētniecība rosināja izveidot oriģinālu mācību video (autors Mariss Priekulis) par Latvijas Televīzijas Ziņu dienesta darbību. To iespējams apskatīt ŠEIT 

Krāšņais rudens lapkritis un saltie ziemeļvēji mūs ieveda mītu, teiku un varonības pasaulē. Septembra noslēgumā domrakstos spriedām un reflektējam par drošsirdību un bezbailību sengrieķu mītos, bet veļu un salnu mēneši aizritēja varonības zīmē – skolēni veidoja unikālus un vienreizīgus literāros žurnālos, dažādos veidos apspēlējot varonības nozīmi un ietekmi senatnē un mūsdienās. Žurnālu izveides process bija ne tikai aizraujošs, bet arī neparasts, jo to radīšana iesākās klātienē, bet darbs pie žurnāla un tā prezentēšana norisinājās attālināti, esot tiešsaistē. Klasē darbojās četras redakcijas, kuras savu redaktoru vadībā nepilnu divu mēnešu laikā izveidoja saturīgus un saistošus literāros žurnālus. Kā skolēni atzina, radošais darbs aicināja lūkoties tālāk par ierasto varonības apvārsni, tādējādi iegūstot jaunas zināšanas un prasmes gan literatūrā, gan vēsturē. 

10.d klases literāros žurnālus laipni aicinām lasīt ŠEIT

Informāciju sagatavoja

Mariss Priekulis, 10.d klases skolnieks

One thought on “Medijpratības un žurnālistikas izaicinājumi 10.d klasē

Comments are closed.