Karjeras nodarbības Siguldas Valsts ģimnāzijā

Karjeras nodarbības Siguldas Valsts ģimnāzijā

Siguldas Valsts ģimnāzijas skolēniem, pedagogiem un vecākiem bija iespēja sadarboties ar Ilzi Ušacku -Priekuli, karjeras konsultanti, izaugsmes kouču. SIA Kalba.lv. Par sadarbību un viesošanos SVĢ Ilze Ušacka – Priekule raksta: “13. un 15.februārī es viesojos Siguldas Valsts ģimnāzijā. Praktiskās meistarklases tēma bija Karjeras modelēšana 9.klases un 12.klases skolniekiem. Taču pedagogiem un vecākiem stāstīju par veidu, ka pamanīt ikdienas situācijās jauniešu potenciālu. Ienākot Siguldas Valsts ģimnāzijas ēkā mani laipni sagaida dežurants, es pierakstos, kā apmeklētājs un laipnais kungs mani pavada līdz Inesei Zlaugotnei. Satiekamies gaitenī, kur pie sienām redzamas skolas vērtības. Uz pelēkās betona sienas spilgti violetā, zaļā, dzeltenā un zilā folijas krāsas plāksnīte izskatās karaliski. Tādām arī vērtībām ir jābūt. Turēt tās acu priekšā un cienīt. Skolas vērtības varēja redzēt ne tikai noformējumā, bet arī skolēnu izturēšanās manierē. Visi mani sveicināja un izturējās ar cieņu. Nodarbība notika lielajā zāle, skolas darbinieki mani atbalstīja gan tehniskos jautājumos, gan pacienāja ar kafiju skolotāju istabā. Es šeit jutos pieņemta, brīvi un varēju strādāt ar skolniekiem no sirds.

Jaunieši bija ļoti atsaucīgi, viegli iesaistījās uzdevumos, aktīvi uzdeva papildus jautājumus.

Sākumā izstāstīju, kāds ir profesijas izvēles process, un tad aicināju izveidot kolāžu “Kas es esmu šobrīd”. Atrast attēlu, kas raksturo sevi, nebija grūti. Redzēju, ka viņi ar vieglumu grieza un līmēja savas sajūtas attēlos. Tālāk virzījāmies profesijas virzienā. Sarakstīt darāmo darbu dažādām profesijām vairs nebija tik viegli. “Ko viņš dara?”-  izskanēja diezgan bieži. Mežzinis, projektu vadītājs, uzņēmējs, ķirurgs utt. Uzrakstīt 3 darāmos darbus izdevās diezgan ātri, bet 5 – 10 jau prasīja piepūli padomāt vairāk. Kad ir zināma sava personība un zināmi darba uzdevumi, tad atliek tikai pielaikot, kura profesija man der. Profesijas izvēle ir konkrētas darbības, kas noved pie skaidrības. Šeit jaunieši uzzināja, ko viņi var darīt, lai izvēlētos sev atbilstošu profesiju. Kādam jau bija skaidrība par nākotni, kādam vēl viss priekšā. Es redzēju, ka viņiem ir savs viedoklis un spēja domāt plašāk. Šeit mācās skolēni, kuri grib zināt un ir spējīgi to sasniegt.

Līdzīgus uzdevumus izpildīja arī pedagogi un vecāki. Tagad vides atbalsta cilvēki ir saņēmuši vienādu informāciju, kā redzēt skolēnā viņa potenciālu. Rezultātus redzēsim nākotnē.

Novēlu atklāt savu talantu un darīt darbu, kas sagādā prieku un padodas!

Īpašs paldies Inesei, Tomam un pārējiem skolas darbiniekiem.”

Pārdomas

Elza Grudule 12.a klase: “15. februārī 12.A un 12.D klasei bija iespēja piedalīties karjeras nodarbībā, ko vadīja izaugsmes trenere Ilze Ušacka-Priekule. Šīs nodarbības laikā bija iespēja iepazīties ar 19 cilvēka intelektiem un dabām, kuras skolēniem vajadzēja pielāgot sev, skalā no 1 līdz 10 novērtējot, cik spēcīgs jūtas nosauktajā jomā. Tālāk bija praktiskais uzdevums, kura laikā, klasēm sadaloties mazākās grupās, vajadzēja noskaidrot, kādiem intelektiem un dabām jāpiemīt konkrētām profesijām.

Nodarbības laikā bija iespējams apzināt savas stiprās puses, kas noteikti palīdzēs studiju un vēlāk arī karjeras izvēlē.”

Inta Kursīte, audzinātāja: “9. klašu skolēniem bija iespēja iepazīties ar profesiju daudzveidību, uzzinot, ka pastāv 600 dažādas profesiju grupas, bet kopumā to ir ap 40000.Koučs Ilze parādīja savstarpēji saistītus un secīgus profesijas izvēles procesus: apzinās savas spējas, talantus, savas iespējas, atbilstošās profesijas, kā plānot konkrētas darbības karjeras mērķu sasniegšanai. Skolēni veica nelielu sevis izpēti, veidojot sevi raksturojošas kolāžas, ar figūru testa palīdzību noskaidroja, kāda uzvedība, personības īpašības piemīt katram un kāda tam ir nozīme profesijas izvēlē. Uzdevumi rosināja domāt par devītklasniekam tuvāko izvēli karjerā – atbilstošākās mācību programmas izvēli  vidusskolas posmā.”